Blog counter

Wednesday, April 4, 2007

"VIP, drinks on me" - Tattys night out

Okej, det är inte riktigt som ni tror. Det är bara det att jag har flyt ibland. Men jag måste klargöra för er att jag har inte varit på en "date"-date, utan snarare bara en kväll ute.

I lördags när vi var ute kom en pratglad snubbe fram till mig för att ge mig en flyer till nån fest, bättre än dom vi hade varit på påstod han. Snubben var en dj, Bright, lagomt känd i Rom, så han hade stenkoll på festerna runtomkring. Sjyst som han var, frågade han om jag ville hänga med på en Vip-fest i Roms innerstad, och jag var inte sen med att tacka nej. Så på den vägen var det. I måndags blev jag alltså upphämtad och körd till en "exclusive" hiphopfest. Mm, en hiphopfest. Heeelt fel ställe för mig egentligen.
I vilket fall som helst, när vi kom fram blev vi direkt insläppta av vakterna, så det var bara till att flina rått mot dom i kön. Festen hölls i en byggnad som inte såg så märkvärdig ut på ytan, men som var sjukt snygg inredd. Jag fick gratis drinkar och blev presenterad för ett x antal dj's, bossen Jobe, aka The Voice, och en massa andra människor. Bland gästerna fanns det italienska kändisar och kostymnissar, men jag har ingen vidare koll, so I couldn't care less. Kuriosa: Kommer ni ihåg Coolio? Gangsters Paradise? Han hade vart på denna fest bara nån månad innan.

Det var verkligen en skitskoj kväll, och musiken funkade faktiskt. Försökte till och med lära mig jamaicanska och afrikanska danssteg! Är dock väldigt förvånad över hur fult klädd folket är här. Att gå till en club med en illrosa söndags-kofta och försöka dansa förföriskt på en stång borde vara förbjudet. Totalförbjudet.



Jag blev erbjuden att följa med på en liknande fest som skulle hållas igår, men jag avböjde artigt då hiphopgränsen för mig är nådd. Enough is enough. Ge mig smutsig rock istället!

6 comments:

Anonymous said...

haha tatty, alla vet ju att du är hiphop egentligen! baggy kläder o allt. skatare dessutom

Anonymous said...

Heeey, what's wrong with hip hop?! :P heheh anywaaaaay, kan inte du komma hem snart så att du kan ge mig alla smaskiga detaljer på alla händelser under resans gång?

Love, Anna-Maria

Anonymous said...

haha, k#ften nils :P

och AM-darlo, på lördag kommer jag hem, så var redo med en latte till moi :D inte så mycket smask att berätta dock, but i'll do my best.

Kärlek to y'all!

Anonymous said...

Smuts rock?
Aldrig hört det innan, vad är det för sorts rock?

// Khajam

Hampus said...

Å pen tatty, alltid fluktar efter mer...

Anonymous said...

stod att du tackade nej men okok.. värsta nice